CASE STUDYS
Szanowni Państwo, nie wszystkie nasze działania mogą być publikowane ze względu na fakt, iż dbamy o prywatność naszych Klientów. Poniżej prezentujemy kilka przykładów naszej pracy. Część Klientów, z którymi współpracowaliśmy życzyli sobie pakiety jednorazowych działań, inni natomiast byli z nami przez dłuższy czas w ramach abonamentu. Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku nasi Partnerzy odczuli trwałą poprawę pozycji.
Klient: HostingRabaty.pl – ogólnopolski portal z kodami rabatowymi na hosting
- Klient zaufał naszej firmie i zlecił w pierwszej kolejności budowę portalu, który w przyszłości będzie dobrze zoptymalizowany pod działania SEO,
- Serwis powstał w styczniu 2022 roku, a od połowy lutego tego samego roku rozpoczęliśmy działania SEO zmierzające do wygenerowania ruchu organicznego oraz wypozycjonowania kilku istotnych dla Klienta fraz,
- Klient szczegółowo określił, jakie frazy są dla niego istotne z biznesowego punktu widzenia: kod rabatowy Seohost, kod rabatowy Seohost odnowienie, kod rabatowy Hostido, kod rabatowy Hitme, kod rabatowy Nazwa.pl, kod rabatowy LH.pl, kod rabatowy Cyber Folks,
- Nasi eksperci startowali z pozycji zerowej: strona nie znajdowała się w indeksie Google i na żadną z fraz nie wyświetlała się w wynikach wyszukiwania.
- W pierwszej kolejności stworzono kompleksową strategię dotyczącą link buildingu oraz copywritingu, a następnie rozpoczęto implementować dobrze zoptymalizowaną treść oraz pozyskiwać linki dla domeny.
Wobec bardzo dobrych efektów, kontynuowano przyjętą strategię, pozyskując coraz większą liczbę linków do strony oraz zwiększając objętość treści na stronie. Witryna (WordPress + DIVI) została zoptymalizowana i przyspieszona. Aby mieć wysoką miarodajność efektów, do monitorowania postępów używaliśmy narzędzi Ahrefs oraz Senuto, a także Google Search Console. Do kwietnia 2022 roku pozyskaliśmy ponad 500 linków zwrotnych dla domeny. Źródła linków: blogi, artykuły sponsorowane, komentarze, fora internetowe, ogłoszenia, katalogi stron, profile social media i inne. Na początku kwietnia sytuacja portalu wyglądała następująco:
Początek kwietnia przyniósł dalsze umacnianie się pozycji. Jednocześnie narzędzie Ahrefs potwierdziło, że optymalizacja treści na podstronach przebiega prawidłowo i Google bardzo selektywnie „widzi” poszczególne podstrony i przypisane im frazy. Wyeliminowano problem kanibalizacji (konkurowania konkretnych podstron ze stroną główną). Poniżej tabela SERP (pozycje zasadniczych fraz na początku kwietnia 2022 roku) oraz wynik analizy z narzędzia Ahrefs, które potwierdza skuteczność w zakresie optymalizacji treści:
Istotnym, miarodajnym czynnikiem mówiącym o skuteczności działań SEO jest liczba fraz kluczowych w indeksie Google. Jest to nic innego, jak zestaw wszystkich fraz, na które wyświetla się dana witryna. Im wyższy wskaźnik, tym widoczność strony większa. Po 8 tygodniach pracy nad pozycjonowaniem udało się wprowadzić prawie 30 fraz kluczowych do indeksu Google, co potwierdza analiza narzędzia Ahrefs ⇒
Na początku kwietnia pozyskano dla portalu kilkanaście linków z artykułów sponsorowanych. Nasi copywriterzy stworzyli serię publikacji o unikalnej treści i zamieścili artykuły na wysokiej jakości portalach zapleczowych SEO PRO. Nasi specjaliści postawili na zrównoważone linkowanie wszystkich podstron serwisu – linki w postaci anchorów (podlinkowanej frazy) ⇒
5 kwietnia Klient zdecydował o pozycjonowaniu dodatkowej frazy kluczowej (kod rabatowy LH.PL). W związku z tym nasz zespół przygotował odpowiednio zoptymalizowaną treść i stworzył podstronę dedykowaną dla tej frazy: https://hostingrabaty.pl/kod-rabatowy-lh-pl-lh-20-189882-aktualny/ Od razu po uruchomieniu podstrony została ona podlinkowana z zaplecza blogowego (wpisy i komentarze), dzięki czemu już po pięciu dniach pojawiła się w indeksie Google na 14. pozycji ⇒
Maj 2022 rozpoczął się od intensywnych działań związanych z link buildingiem. Dla poszczególnych fraz wykonano:
- 200 linków profilowych o wysokich wskaźnikach,
- 50 wpisów blogowych na platformie Blogger,
- 50 publikacji na portalach WordPress.com,
- 50 linków z prywatnych katalogów PKSI,
- 50 linków z komentarzy na blogach.
Dzięki intensywnym działaniom oraz dywersyfikacji linków udało się w pierwszym dniu czerwca, czyli zaledwie po 4 miesiącach prac, uzyskać efekt, jakiego życzył sobie Klient – wszystkie frazy na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Efekt naszych działań utrzymuje się do dziś.
Bezpłatna, strategiczna konsultacja SEO
Już teraz umów się na bezpłatną, strategiczną konsultację SEO! Przeanalizujemy Twoją stronę pod kątem usterek SEO i powiemy, jaka strategia będzie dla Ciebie najkorzystniejsza. Konsultację możesz umówić w dogodnej dla siebie porze - nasi eksperci pozostają do Twojej dyspozycji. Pamiętaj, z nami potężne SEO możliwe jest już od 499 zł brutto miesięcznie! Agencja SEO Microseo - mądre pozycjonowanie stron i sklepów e-commerce.