Link building – zdobywamy dla Ciebie linki!
Bardzo istotnym elementem w procesie pozycjonowania stron jest link building. To zbiór działań polegający na zdobywaniu odnośników (w postaci linków dobrej jakości) z innych witryn internetowych do własnej. Oznacza to, że strona, na której umieszczony jest link poleca odwiedzenie strony, do której link odsyła, co w praktyce zwiększa prawdopodobieństwo jej widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Zachęcamy do zapoznania się z pakietami, w których nie muszą Państwo się martwić o przypływ wartościowych linków!
PAKIET BRĄZOWY
Dla małych witryn firmowych (np. regionalnych)- Pozyskanie 30-50 mocnych linków zewnętrznych miesięcznie,
- Do 1 godziny dodatkowych konsultacji z ekspertem miesięcznie,
- Pozycjonowanie do 10 fraz kluczowych (możemy pomóc w doborze fraz i słów kluczowych w ścisłej współpracy z Klientem),
Dywersyfikacja linków przychodzących: odnośniki z artykułów sponsorowanych i reklamowych, linki z for, komentarzy, wizytówek, profili w social mediach i serwisach tematycznych, linki z blogów oraz katalogów stron internetowych – linki pozyskiwane ręcznie.
PAKIET SREBRNY
Dla małych i średnich stron firmowych- Pozyskanie 50-70 mocnych linków zewnętrznych miesięcznie,
- Do 1 godziny dodatkowych konsultacji z ekspertem miesięcznie,
- Pozycjonowanie do 15 fraz kluczowych (możemy pomóc w doborze fraz i słów kluczowych w ścisłej współpracy z Klientem),
Dywersyfikacja linków przychodzących: odnośniki z artykułów sponsorowanych i reklamowych, linki z for, komentarzy, wizytówek, profili w social mediach i serwisach tematycznych, linki z blogów oraz katalogów stron internetowych – linki pozyskiwane ręcznie.
PAKIET ZŁOTY
Dla dużych stron lub niewielkich sklepów- Pozyskanie 70-100 mocnych linków zewnętrznych miesięcznie,
- Do 2 godzin dodatkowych konsultacji z ekspertem miesięcznie,
- Pozycjonowanie do 20 fraz kluczowych (możemy pomóc w doborze fraz i słów kluczowych w ścisłej współpracy z Klientem),
Dywersyfikacja linków przychodzących: odnośniki z artykułów sponsorowanych i reklamowych, linki z for, komentarzy, wizytówek, profili w social mediach i serwisach tematycznych, linki z blogów oraz katalogów stron internetowych – linki pozyskiwane ręcznie.
PAKIET PLATYNOWY
Dla sklepów internetowych i dużych witryn- Pozyskanie 130-150 mocnych linków zewnętrznych miesięcznie,
- Do 2 godzin dodatkowych konsultacji z ekspertem miesięcznie,
Pozycjonowanie do 30 fraz kluczowych (możemy pomóc w doborze fraz i słów kluczowych w ścisłej współpracy z Klientem),
Dywersyfikacja linków przychodzących: odnośniki z artykułów sponsorowanych i reklamowych, linki z for, komentarzy, wizytówek, profili w social mediach i serwisach tematycznych, linki z blogów oraz katalogów stron internetowych – linki pozyskiwane ręcznie.
#PoradnikPozycjonera
Czym są linki i jak to widzi Google?
Linki mogą być umieszczane w postaci adresów URL, ale mogą być również powiązane z grafiką na stronie lub fragmentem tekstu nazywanym anchor tekst. Anchor tekst jest to opis linku w postaci tekstu, po kliknięciu której odwiedzający stronę jest przenoszony na inną witrynę. W anchorze może być wykorzystane słowo kluczowe.
Linki dzielimy na zewnętrzne i wewnętrzne
Linki wewnętrzne to linkowanie wewnątrz strony, pomagające wyszukiwarce i użytkownikowi poruszać się po stronie. Linki zewnętrzne to linki odsyłające pochodzące z zewnętrznych witryn. Dzielą się one na linki naturalne i linki nienaturalne.
Linki naturalne to wszystkie linki wstawione przez internautów, którzy uznali, że treści na naszej stronie są przydatne i wartościowe. Linki nienaturalne są formą reklamy, czasem przybierają formę spamu na stronach i w komentarzach lub wiele linków z tym samym anchorem na stronie.
Linki zewnętrzne można pozyskać z kilku źródeł. Mogą nimi być katalogi, blogi, media społecznościowe, fora internetowe, artykuły sponsorowane. Katalogi najlepiej wykorzystywać do pozycjonowania firm, ponieważ poza linkiem można w nich zamieścić dane teleadresowe przedsiębiorstwa. Najlepszym rozwiązaniem jest zamieszczenie linka do strony w katalogach powiązanych z branżą, w jakiej działa dana firma. Blogi najlepiej spełniają swoje zadanie, gdy stanowią uzupełnienie naszej strony internetowej. Można publikować na nich wartościowe treści przyjmujące formę np. poradnika. W publikowanej treści można zamieszczać linki, kierujące bezpośrednio do naszej strony. Prowadzenie aktywnych działań w mediach społecznościowych jak Facebook, Twitter czy Instagram nie tylko buduje dobry wizerunek firmy, ale powoduje ruch na naszej stronie.
Fora internetowe umożliwiają udzielania fachowych porad i odpowiedzi związanych z branżą w której działa firma, jednocześnie zachęcając do skorzystania z naszych usług oraz umieszczenie linku kierującego do naszej strony internetowej. Bardzo skuteczną formą linkbuildingu są artykuły sponsorowane. Ich główną zaletą jest korzystny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce Google. Artykuł najlepiej zamieścić na popularnych i dobrej jakości portalach, które są chętnie odwiedzane przez internautów. Skuteczność linków w artykułach sponsorowanych jest najwyższa, gdy pisane są obiektywnie i fachowo, a linki zamieszczane są w celu udokumentowania źródła informacji. Bardzo ważne jest, aby w publikowanych na zewnętrznych stronach artykułach nie duplikować istniejących treści lub tych wcześniej publikowanych. Algorytmy Google wykrywają treści powielające się i mogą zbanować wyświetlanie pozycjonowanej strony na wysokich pozycjach.
Planując działania związane z link buildingiem warto wiedzieć, że linki mogą posiadać dodatkowy parametr rel. Za pomocą tego parametru strony linkujące mogą informować algorytm Google jaka relacja łączy je z witryną, do której linkuje. Do najważniejszych parametrów rel należą:
– rel=”sponsored” – parametr informujący algorytm Google, że dany link jest reklamą,
– rel=”ugc” (user generated conect) – parametr informujący, że dany link pochodzi z czyjegoś komentarza – jest wartościowy,
– rel=”nofollow” – parametr informujący, że dany link nie powinien być zbytnio kojarzony z domeną, na której go umieszczono.
Parametry rel są wskazówkami dla algorytmów Google, pomagającymi w ocenie wartości treści, umieszczonych na linkowanej stronie. Nie zawsze są one stosowane, ponieważ bez ich oznaczania algorytmy w gorszym lub w lepszym stopniu określą znaczenie i wartość linku.
Naturalność linkowania jest istotna
Zazwyczaj linkowanie strony powstaje w sposób naturalny. Użytkownicy Internetu w swoich komentarzach, blogach i artykułach odsyłają do innych źródeł – w ich opinii wiarygodnych i wartościowych witryn internetowych. Wartościowe strony z punktu widzenia użytkownika to takie, które dostarczają nowej wiedzy, pomagają w rozwiązaniu problemu lub poprawiają humor i dostarczają rozrywki. Gdy strona została stworzona w mniej korzystnym celu jak np. zarobek, bez intencji pomocy użytkownikom lub działa na szkodę użytkowników, nawet najlepsze źródła linków nie będą w stanie umieścić jej na wysokiej pozycji w wynikach Google. Większość stron internetowych przedsiębiorstw dostarcza użytkownikom korzyści w podstawowym wymiarze, informując o własnej działalności. Ilość naturalnych źródeł linków zewnętrznych do takich witryn nie będzie przyrastać tak szybko, jak przyrastałaby, gdyby strona dostarczała użytkownikom dodatkowych korzyści. Korzyścią taką może być właśnie dodatkowe dzielenie się fachową wiedzą. Wygeneruje to nie tylko powstawanie nowych połączeń prowadzących do domeny, ale także zwiększy zbiór fraz, na podstawie których wyszukiwarka Google będzie miała szansę odnaleźć pozycjonowaną stronę.
Bezpłatna, strategiczna konsultacja SEO
Już teraz umów się na bezpłatną, strategiczną konsultację SEO! Przeanalizujemy Twoją stronę pod kątem usterek SEO i powiemy, jaka strategia będzie dla Ciebie najkorzystniejsza. Konsultację możesz umówić w dogodnej dla siebie porze - nasi eksperci pozostają do Twojej dyspozycji. Pamiętaj, z nami potężne SEO możliwe jest już od 499 zł brutto miesięcznie! Agencja SEO Microseo - mądre pozycjonowanie stron i sklepów e-commerce.