Chcesz wiedzieć jak skutecznie pozycjonować stronę? Jak znaleźć dobrego pozycjonera? Czy gwarancja top 10 w Google ma sens? Ile kosztuje pozycjonowanie? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące pozycjonowania. 

Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań, które mają na celu zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google. Jednocześnie działania te nie muszą być podejmowane w odpowiedni sposób, gdyż pozycjonowanie nie jest dozwolone. Stąd też wymagana jest wiedza o tym jak działają algorytmy Google, co pozwala na uniknięcie kar w postaci bana czy niższej pozycji w wyszukiwarce. Kary te nakładane są kiedy algorytmy wyszukiwarki zauważą celowe działanie pozycjonerskie, co często jest widoczne w przypadku firm, które oferują pozycję top 10 w wynikach wyszukiwania. Co prawda algorytmy Google nie są znane w stu procentach, jednak szczątkowa wiedzą na temat ich działania pozwala na skuteczne pozycjonowanie.

Jak skutecznie pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie strony nie jest trudne i każdy może to wykonać samodzielnie, jednak wymaga sporo czasu, który można wykorzystać na inne rzeczy, jak chociażby rozwój firmy. Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, aby podnieść pozycję strony w wyszukiwarce jest jej optymalizacja pod kątem SEO. To nic innego jak poprawa płynności działania strony, dodanie linkowania wewnętrznego, a także optymalizacja na urządzenia mobilne. W końcu wielu użytkowników korzysta ze smartfonów. Dodanie na stronie tytułu i śródtytułów zawierających słowa kluczowe znacznie zwiększa pozycję w Google. Co ważne, słowa kluczowe powinny być również w odmienionych formach, gdyż na to algorytmy zwracają uwagę. Treści zawarte na stronie powinny być napisane poprawnie i muszą zawierać przydatne dla czytelników informacje. 

Czas gra dużą rolę

Działania pozycjonerskie należy wprowadzać stopniowo, aby algorytmy Google nie wykryły naszych działań. W końcu jeśli strona z dnia na dzień zyska bazę kilkuset linków, będzie to podejrzane. Dlatego też należy zacząć powoli, od linkowania na forach internetowych i tworzenia zaplecza SEO. Zaplecze SEO to zbiór stron i blogów, na których publikuje się wysokiej jakości treści wraz z linkami prowadzącymi do pozycjonowanej strony. Stopniowe budowanie zaplecza SEO sprawi, że pozycja naszej strony będzie stale się umacniać. Kiedy już osiągniemy wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, z pewnością utrzymamy się tam przez dłuższy czas. Kupowanie pakietów linków czy postów na stronach zapleczowych ma sens, jeśli serwisy te są dobre jakościowo. Jednak nie można przesadzać z ich ilością, gdyż może to przynieść efekty odwrotne do zamierzonych. Spamowanie linków na słabej jakości stronach czy forach, które są zbiorem linków nie ma sensu. Dawniej takie działania przynosiły efekt, jednak algorytmy Google stale są udoskonalane i obecnie czynności te są traktowane jako spam. To z kolei obniża naszą pozycję w wyszukiwarce internetowej.  

Wzrost pozycji strony

Odpowiednio dobierz frazy kluczowe

W pozycjonowaniu ważny jest dobór odpowiednich fraz kluczowych, gdyż wpływa na efekty pozycjonowania. Warto wybrać frazy, które ludzie najczęściej wpisują w internecie, ale również te rzadziej wybierane. W ten sposób można zyskać więcej klientów. Należy pamiętać, że im większa konkurencja tym trudniej będzie uzyskać wyniki w pozycjonowaniu. W końcu wszystkie firmy prowadzą działania marketingowe, dlatego też kluczowe będzie sprawdzenie konkurencji. Chodzi głównie o zapoznanie się z tym,  jakie metody pozycjonowania wybrała konkurencja, a także jakich słów kluczowych używa. Przebicie się wśród wielu stron nie będzie łatwe, ale jest jak najbardziej możliwe dzięki odpowiednim działaniom. Im dłużej budujemy zaplecze SEO czy promujemy stronę na portalach społecznościowych, tym silniejszą ona pozycję zyskuje. Kiedy już znajdzie się w top 10 wynikach wyszukiwania, z pewnością utrzyma swoją pozycję. Oczywiście dalej będziemy musieli podejmować działania pozycjonerskie, gdyż konkurencja działa cały czas. 

Gwarancja top 10 w Google – czy to ma sens?

Wiele agencji pozycjonerskich i freelancerów daje gwarancję top 10 w wynikach wyszukiwania, co wcale może nie być dobrym rozwiązaniem. Podejmując pewne działania można w krótkim czasie znaleźć się na szczycie listy wyszukiwań, ale również szybko można z niej spaść, kiedy Google odkryje jak znaleźliśmy się tak wysoko w krótkim czasie. Dlatego też odradza się korzystanie z ofert z tego typu gwarancją. Najczęściej firmy te umieszczają linki w swoich dużych bazach stron stworzonych pod SEO, które są już wypełnione wieloma linkami do najróżniejszych stron. Takie działanie nie jest dobrze postrzegane przez Google, dlatego tak szybko można spaść z tej obiecanej top dziesiątki. 

Jak znaleźć dobrego pozycjonera?

Dobrym pozycjonerem może być zarówno freelancer, jak i agencja SEO, jednak trzeba uważnie zapoznać się z ofertą. Lepiej jest unikać firm, które oferują szybkie rezultaty, gdyż stosują one praktyki, które są ryzykowne. Lepiej jest współpracować z kimś, kto już na samym początku informuje nas o tym, że pozycjonowanie to proces, który może potrwać przynajmniej kilka miesięcy. Najczęściej po 3-6 miesiącach można zauważyć pierwsze efekty działań pozycjonerskich, dlatego też trzeba być cierpliwym. W przypadku pozycjonowania to czas odgrywa dużą rolę i warto mieć to na uwadze nawiązując współpracę z pozycjonerem. W wyborze nie kierujmy się ceną, gdyż stawki zależą od wielu czynników. Agencje oferują nieco niższe stawki, jednak freelancerzy podchodzą do każdego klienta indywidualnie. Z kolei agencje mają wypracowane pewne schematy, których się trzymają. Ceny pozycjonowania zależą od konkurencji, branży, w której działamy, a także od naszych oczekiwań. Najczęściej można się spotkać ze stawką od tysiąca do nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Warto mieć na uwadze to, że pozycjonowanie może potrwać kilka miesięcy, a nawet lat. Zatem trzeba przygotować się na spore wydatki, jednak z czasem to zadowoleni klienci będą napędzać ruch na stronie.