Wizytówka firmy na Google Maps to bardzo ważny element rozpoznawalności w sieci. Dzięki niej możemy również pozyskiwać klientów i skutecznie reklamować się w internecie. Wiele osób nie wie dokładnie, czym jest taka wizytówka, na jakiej zasadzie działa, a także jak się ją pozycjonuje i dlaczego warto to robić. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje o wizytówce na Google Maps, a także podpowiadamy jak maksymalnie wykorzystać ją do promowania naszej marki w sieci.

Czym jest pozycjonowanie wizytówki na Google Maps?

Wizytówka Google Moja Firma na Google Maps to popularna czerwona pinezka wyświetlona na mapach Google. Symbolizuje ona naszą firmę pod konkretnym adresem i umożliwia odnalezienie jej osobom szukającym informacji lokalnych w sieci w wyszukiwarce Google lub na Google Maps. Zarówno samo stworzenie jak i pozycjonowanie wizytówki jest darmowe i możemy przeprowadzić je samodzielnie, choć na rynku istnieje wiele agencji interaktywnych oferujących wykonanie takiej usługi odpłatnie.

Pozycjonowanie wizytówki na Google Maps to optymalizowanie jej pod kątem Map Google, a także dostosowanie do aplikacji map i wyszukiwarki Google w taki sposób, aby była uznawana przez Google za wartościową i przydatną. Efektem pozycjonowania jest umieszczenie wizytówki na najwyższych pozycjach na liście wyników wyszukiwania w Google Maps. Dzięki temu nasza wizytówka jest wyświetlana od razu w pierwszej partii wyników wyszukiwania lub na kolejnych stronach. Dzięki temu jest odnajdywana od razu przez osoby poszukujące informacji a im wyżej znajduje się w hierarchii wyników wizytówek na Google Maps tym większym zainteresowaniem potencjalnym klientów będzie się cieszyła. Celem pozycjonowania jest zatem sprawienie, że wizytówka będzie na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania na Google Maps i sprawienie że będziemy pozyskiwali dusze liczby klientów.

Pozycjonowanie wizytówki Google Maps

Samo pozycjonowanie wizytówki na Google Maps bardziej skłania się ku optymalizacji i konfiguracji, choć również pewną część działań optymalizacyjnych wykonuje się regularnie i długotrwałe w sieci. W porównaniu z pozycjonowaniem stron internetowych, pozycjonowanie wizytówki na Google Maps jest nieco prostsze.

Dlaczego warto?

Istnieje wiele powodów, dla których warto dbać i pozycjonować naszą wizytówkę na Google Maps. Przede wszystkim wyższa pozycja w hierarchii wyników wizytówek sprawia, że nasza pinezka będzie często pokazywana w pierwszej transzy i wizytówek na Google Maps. Sprawia to, że nasza firma ma większe szanse na znalezienie klienta, gdyż internauci przeważnie odnajdują poszukiwane firmy, produkty i rozwiązania już na pierwszej stronie i nie przychodzą do kolejnych wizytówek. To wszystko wpłynie na większą ilość klientów, a także większe zarobki.

Dobrze wypozycjonowana wizytówka na Google Maps to również estetyczna i wartościowa wizytówka, która buduje pozytywny wizerunek naszej marki. Użytkownicy którzy odnajdą ja w internecie, wyrobią sobie od razu dobre zdanie o naszej firmie lub projekcie. Również sama obecność wizytówki na wysokich pozycjach na Google Maps czy w wyszukiwarce Google również pewnego rodzaju renomą i uznaniem, które dobrze świadczy o firmie. Możemy zatem stosunkowo łatwo budować profesjonalny wizerunek naszej marki wśród odbiorców.

Pozycjonowanie wizytówki Google Maps to również stosunkowo prosty proces. Samodzielnie z tym zadaniem powinna poradzić sobie każda osoba, która zna się w średni przeciętny sposób na nowych technologiach i obsłudze mediów społecznościowych. Optymalizację wizytówki możemy przeprowadzić samodzielnie zgodnie z poradnikami czy tutorialami, dzięki czemu możemy samodzielnie bez wydawania pieniędzy pozyskiwać nowych klientów. Dla osób oceniających wygodę lub profesjonalizm na rynku dostępnych jest wiele usług związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem wizytówek. Dzięki temu będziemy mogli również komfortowo zlecić to zadanie specjalistom.

Jak to poprawnie robić?

Jeśli chcemy samodzielnie pozycjonować naszą wizytówkę, przede wszystkim powinniśmy zacząć od jej kompleksowego uzupełnienia. Musimy wypełnić wszystkie pola i podać wszystkie możliwe informacje. Następnie powinniśmy zadbać o usunięcie wszystkich innych alternatywnych wizytówek, aby jedna firma była związana jedynie z jednym adresem i numerem telefonu. Jeśli mamy taką możliwość, powinniśmy podać na wizytówce Google Maps lokalny numer telefonu, z lokalnym numerem kierunkowym, aby jeszcze bardziej powiązać ją z naszym adresem. Samą wizytówkę można również osadzić na pozycjonowanej stronie internetowej, co będzie korzystne zarówno dla witryny jak i wizytówki.

Bądź multimedialny

Jeśli posiadamy już odpowiednio wypełnioną i skonfigurowaną wizytówkę powinniśmy, dodawać również multimedia. Są one ważną częścią wizytówki i pozwalają na wysoką ocenę zarówno przez wyszukiwarkę jak i użytkowników. Powinniśmy zatem wykonać profesjonalną sesję zdjęciową naszej marki, a następnie opublikować zdjęcia na wizytówce. Często zdjęcia, mogą być dodawane przez klientów, którzy zrobią je nieprofesjonalnie i w taki sposób, że nie będą zachęcały do skorzystania z naszej firmy nawet jeśli jest ona solidna i rzetelna. Bardzo dobrym pomysłem jest również wykonanie wirtualnego spaceru i osadzenie go na wizytówce. Nie musimy płacić za taką możliwość, a jedynymi kosztami, które poniesiemy, jest ew. wykonanie samego wirtualnego spaceru. Na stronie wizytówki i zdjęć sferycznych Google udostępnia listę fotografów rekomendowanych, którzy musieli spełnić warunki merytoryczne, aby dostać się na taką listę. Wirtualny spacer wykonany przez nich będzie również często wygrany na wizytówkę poprawnie i zgodnie ze wszystkimi wymogami. Sam wirtualny spacer możemy zamówić również u dowolnego fotografa, a korzystanie z rekomendowanych fotografów nie jest obowiązkowe.

Wizytówka zawsze aktualna

Kolejnym ważnym elementem pozycjonowania wizytówki na Google Maps jest dodawanie postów aktualizacyjnych. Od pewnego czasu mamy możliwość dodawania postów podobnych do tych z Facebooka na naszej wizytówce, które będą informowały o naszej firmie. Zdecydowanie, warto robić to regularnie, gdyż jest to ważny sygnał dla Google, że dbamy o naszą wizytówkę i jest ona aktualna. Powinniśmy też zadbać o dużą liczbę pozytywnych ocen naszych klientów i pozostawianie komentarzy przez nich.